GRIP: Smrtící rychlost za zvuku DNB aneb Rollcage se (možná) vrací

Vzpomínáte si na Rollcage? Tu stařičkou závodní hru z roku 1999, ve které jste se řítili po tratích rychlostí až 800km/h, přičemž všude kolem vás explodovaly rakety a do uší vám hrál drumandbass? Ačkoliv spousta z nás tehdy ještě ani nevěděla, co to drumandbass je, Rollcage v srdcích většiny hráčů zanechal nesmazatelnou stopu. Nyní se po více než patnácti letech objevil kickstarterový projekt GRIP, který slibuje mrtvou sérii s velkou slávou pod jiným jménem oživit.

Grip: An intense futuristic combat racer

Na DNBlog se tato zpráva dostala právě díky tomu, že velkou část soundtracku ke hře tvořil drumandbass – v tracklistu najdete jména jako Ed Rush & Nico, EZ Rollers, Aphrodite, Peshay či méně známí Pascal, Hoax a další. V druhém díle pak přibyli na seznam ještě i Aquasky, Omni Trio, Dom & Roland a Technical Itch. A jelikož GRIP kopíruje původní Rollcage dost věrně, dostal se drumandbass do soundtracku taky.

Tentokrát se na něm podílí opět Dom & Roland, na pomoc přispěchal i Skynet a pár zástupců Technical Itch Recordings. I když DNB nejspíše nebude v soundtracku zastoupenu už v tak dominantním poměru oproti původnímu Rollcage, potěší vás hned v úvodních trailerech.

Hra jako taková pofrčí na Unreal 4 enginu a slibuje spoustu rozmanitých tratí umístěných do prostředí různých exotických planet, našlapané káry co nemají žádné „nahoře“ a „dole“, hromadu (nejen) desktruktivních powerupů, kterými bude moci ničit krom oponentů samotných i okolí trati a to vše zabalené do sedmi herních módů.

Zda hra nakonec vyjde záleží hlavně na tom, zda se sejde dost fanoušků, kteří vývoj svými příspěvky zafinancují. A 657,000 dolarů není zrovna málo, takže máte-li pro Rollcage slabost, neváhejte. Samotný kickstarterový projekt najdete zde.

2Nine působí na drumandbassové scéně aktivně od roku 2008. Krom DJingu se v rámci scény věnuje také grafice, psaní a experimentům s produkcí. Po smrti serveru drumandbass.cz, pro který dříve psal, založil one man show DNBlog.cz.